Information:
Ramnav står för kunnande och engagemang. Att handla på Ramnav.se är enklare och bekvämare än att handla i en vanlig affär. Du väljer helt enkelt det du vill ha, klickar på knappen ”fortsätt till kassan” där namn och adress anges samt betalsätt. Inom några dagar är varorna på väg till dig.
Köpinformation:
Alla priser anges inklusive moms. Ramnav reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten. Om du efter beställning ej erhåller en orderbekräftelse ber vi dig kontakta oss för att bekräfta att din beställning mottagits.
Leverans:
Ramnav använder sig av enhetsfrakt. Detta innebär, exempelvis, att oavsett antal (fraktklass 1) är fraktkostnaden densamma. Som ombud använder vi DHL. Du kan även välja hämtning i butik (Göteborg).
Knipplagatan 12, 41474 GÖTEBORG. öppettider mån-tors 08.00-17.00, fre 08.00-16.00. Lunch 12.00-13.00
Leverans sker normalt inom 3-5 arbetsdagar. Vi levererar vara först när vi ser att betalning har skett.
Direktbetalning:
För dig som är ansluten till internetbanken hos SEB, Swedbank, Nordea, Handelsbanken. Utför din betalning till vårt bankgiro 5548-7340 märk betalning med vårt ordernummer.
Reklamation:
Ramnav lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges. På begagnade varor och demo-produkter lämnas 6 månaders garanti. Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom 1 år (6 månader för begagnade och demoprodukter) om produkten ej skadats av handhavandefel. När det gäller hårdvara och hemelektronik gäller respektive tillverkares garanti, Ramnav lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade.
Ångerrätt:
Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från dess att du mottagit din beställning, på köp gjorda via distans.
Köp gjorda eller avslutade i butik, t.ex. när man enbart bokar en vara online för att senare hämta och betala i butik eller om man direkt, utan att boka något på vår hemsida köper något över disk i butik, omfattas ej av ångerrätten.
Köper och betalar i nätbutik för hemleverans (oavsett betalsätt) – Lagen om distansavtal gäller
Beställ via nätet till fysisk butik och betala via nätbutiken (Paypal, Internetbank, Bitcoin, Digitalt presentkort eller Faktura) – Lagen om distansavtal gäller
Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59).
Du har inte ångerrätt om:
Observera dock att det finns undantag där ångerrätten inte gäller. Detta regleras i Kap 2, 11 § och innefattar bland annat:
Tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen, till exempel abonnemang.
Vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal. (T.ex. förbrukningsprodukter, batterier).
Förseglad vara som t.ex Sjökort, Epirb där förseglingen har brutits.
En vara som tillverkats efter kundens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel.
Skyldigheter vid utnyttjande av ångerrätt:
För att nyttja din ångerrätt behöver du ångra dig muntligen eller skriftligt inom 14 dagar från att du mottagit din beställning.
Detta skall göras till oss på telefonnummer 031-7758700, eller via e-mail, info@ramnav.se. Du står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad och når Ramnav oskadad. Varan ska vara i säljbart skick samt att originalförpackning ska bifogas.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.
Personuppgifter:
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter så som namn, adress, telefonnummer samt e-postadress. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du godkänner även att dina uppgifter sparas så länge som krävs enligt bokföringslagen. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Returer:
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Varor som ska returneras ska skickas som brev eller paket med utkörning, inte mot postförskott eller rek.brev. Du ansvarar för att varorna är i säljbart skick samt att originalkartongen/förpackningen finns med vid returen. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag från återbetalningen om varorna inte är i säljbart skick vid returen.